Sleva 35 % na
všechno
-35 % s kódem

Fotoknihy, pexesa, plakáty... právě teď se slevou!
Kód: DenFotografie

Sleva 35 % na<br>všechno
Jirkova pozvánka na dnešní akci PPP zněla takto: Za Legionáři
Jedeme auty v 7:30 od Penny do Břeclavi na výstavu České obce leginářské - 11 zrekonstruovaných vagonů voj. vlaku, kterým se legionáři přepravovali v letech 1918-20 napříč Ruskem. Odkaz na LEGIOVLAK. Pak si uděláme 18 km túru.
Břeclav nádr. ČD po zelené - Pohansko- zám. Lány - Františkův rybník - kostel v Poštorné - Břeclav

Dopadlo to ale tak, že jsme Břeclav neopustili a kilometrů jsme ušli docela dost.
  • 21.11.2015
Kategorie: rodina-přátelé
  • 23.11.2013
  • 17.7.2019
Po dlouhé době zase pěší turistika s PPP - za příjemného počasí, konečně skončila vedra. Ušli jsme asi 17 km. Byli jsme u studánky Salvátorky, viděli jsme Hamroně a Mamlasa, taky Šlakhamr u Hamer nad Sázavou, prošli jsme centrum Žďáru.
  • 16.8.2015
Ve sváteční den za krásného počasí zájezd s KČT Smržice, autobusem jsme jeli do Vsetína. Ušli jsme asi 21-23 km (někteří šli kratší trasu 15 km), naše menší skupinka si z hotelu Syrákov trochu pozměnila trasu. Odjezd z Vizovic v 17:30.
  • 8.5.2015
Z Horních Míseček jsme vyrazili pěšky do Špindlerova Mlýna. Poté jsme se svezli busem na Špindlerovku. Počasí bylo opět krásné.
3 komentáře
  • 5.9.2018
Ušly jsme /šest žen/ asi 14 km - holkám jejich krokoměry hlásily až 3 km rozdíl... Cesta byla pestrá a zajímavá - šly jsme po náledí, blátě, sněhu. Byly i nějaké pády. Udělala jsem na náledí takový prudký předklon, že mi vypadla termoska, má další oprýskaninu a taky mně skoro ruplo v zádech. Poslední čtyři fota jsem si vypůjčila z Blančina alba.
  • 15.1.2016
Bezva 17 km vycházka s 23 členy PPP za pěkného počasí v mírném blátě, nahoře byly ještě zbytky sněhu, kolem jedenácté hodiny vykouklo sluníčko. Akorát jsem si vzala gelové vložky do bot, tím se mi zmenšil prostor v botě a začal mě trápit puchýř a taky jsem si vzala supertlusté zimní kalhoty co se hodí na sjezdovku nebo do velkých mrazů, pod ně ještě lehčí spoďáry a bylo mi moc horko.
  • 6.2.2016
S Majkou Peek jsem tentokráte šla se staršími turisty vedenými Jarkou. Tempo bylo velmi pohodové, trasa krátká a tak jsem byla již v půl třetí doma a to jsem ještě nakoupila v Lidlu. Manžel mi oplatil mé časté přivítání - to už jsi doma, já jsem si to ještě neužil. Obvykle totiž přijíždím z turistiky mnohem později, za tmy....
  • 21.1.2017
866 m n. m. vysoká Štvanice se nachází na východním okraji masivu Králického Sněžníku.
Počasí nahoře bylo už zimní, zažili jsme menší fujavici a také sluníčko. Ušli jsme asi 14 km.
  • 10.12.2018
  • 2020
Silvestrovský pochod v nádherném slunečném počasí.
Kategorie: krajinapříroda
  • 31.12.2011
Krásný podzimní den s ranní mlhou. Opékali jsme buřty na Kosíři, rozhledna je stále zavřená a neopraví se asi nikdy. A houby co jsem nasbírala a pokusila se usušit mi zplesnivěly. Takže holt příště bude lepší je dát do trouby, tento týden jsou mlhy, žádný vítr, v paneláku teplo a tak netopíme ale vlhkost veliká. Asi jsem je měla taky pokrájet na menší kousky. Konečně jsem se dostala do muzea kočárů, provázel nás pan Obr, projev hodný herce Národního divadla.
  • 15.10.2017
Rozhodli jsme se narychlo, Majka objednala prohlídku Obecního domu. Já měla zase přání navštívit zámeček Troja (byla jsem jen jednou v ZOO a prolétli jsme jen kolem zahrady). Troja mě zklamala, zahrada a exteriér opravdu krásné, ale uvnitř katastrofa - tedy alespoň podle nás, uvnitř žádný nábytek jako na zámku, bez průvodce, pouze jsme dostali lejstra k prostudování. Malby na stěnách by ještě ušly, ale prostory slouží k výstavám a zrovna se konala výstava děl nějakého pana Příhody a to tedy byla katastrofa. Raději jsem tato "díla" ani nefotila, pouze venkovní "cosi". Dále zde byla vystavována sbírka pražské kameniny ze sbírek Muzea hl. m. Prahy - pěkné, ale bylo to jen několik málo vitrin.

Zato prohlídka Obecního domu nás nadchla, bylo na co se koukat a výklad paní průvodkyně byl perfektní. A protože jsme si chtěla prohlídku i výklad užít, rozhodla jsem se nefotit. Vstupenka mě stála sice 290,- Kč, ale ve srovnáni se 100,- Kč za prohlídku zámečku Troja toho tedy nelituji.

Samozřejmě jsme s Majkou ještě prolétly Pražský hrad, Valdštejnskou zahradu, Václavák a spoustu dalších míst.

Samostatnou kapitolou by byla jízda vlakem, kdy nazpět už nebyla k dostání jízdenka jiná než Český drah, okýnka se nedají otvírat a klimatizace jaksi nefungovala. Nejvýhodnější se nakonec ukázalo stání u otevřeného okýnka blízko WC. Ceny byla přitom mnohem vyšší než u Regiojetu, kterým jsme jeli do Prahy.
  • 10.6.2016
Historie místa sahá do 15. století. V té době zde byla tvrz, která byla majetkem české královské komory. Na jejím místě byl v 16. století vystavěn panský kamenný dům a v letech 1690 - 1693 nevelký barokní zámek, jehož stavebníkem byla rytířská rodina Lamottů z Frintroppu. Členy tohoto francouzského šlechtického rodu můžeme zařadit do kategorie důstojníků, kteří byli za služby rakouskému císaři v době třicetileté války odměňováni statky konfiskovanými české šlechtě. Roku 1740 koupil toto panství František z Valdštejna, z větve mnichovohradišťské. Protože Valdštejnové sídlili na Mnichově Hradišti, přestal být sychrovský zámek trvalým sídlem vrchnosti. Takřka osmdesát let zde nedocházelo k žádným výraznějším změnám a objekt byl využíván pro hospodářské účely a k ubytování služebnictva.

Situace se radikálně změnila 30. srpnem 1820, kdy se novým majitelem Sychrova a svijanského panství stal kníže Karel Alain Gabriel Rohan. Tímto rokem začíná stopětadvacetiletá éra Rohanů na Sychrově a doba největší slávy zámku. Kolébkou rodu Rohanů byla Bretaň, kde o nich můžeme vystopovat nejstarší zmínku již v roce 951. V průběhu staletí se jejich postavení upevňovalo, až se zařadili mezi deset nejvlivnějších šlechtických rodů ve Francii a jako přímí bratranci francouzských králů získali i titul princů z královské krve.
  • 10.9.2016
  • 1919
Trochu z historie letovického zámku:
O nejstarší podobě hradu vybudovaného na ostrohu nad přechodem trstenické cesty přes řeku Svitavu nevíme nic. Hrad je poprvé doložen teprve v r. 1360, ačkoliv se již v letech 1250 – 1274 připomíná Heřman z Letovic a v r. 1316 Stanimír z Letovic, což by předpokládalo existenci hradu již v druhé polovině 13. století. Poté se stali držiteli Letovic páni z Přibyslavi, které ještě ve 14. století vystřídal rod Ronovců. Kolem r. 1400 byl na zdejším hradě přeložen do češtiny známý cestopis Marka Pola Milión. Překlad, v němž jsou zřetelné některé moravismy, je dnes uložen v knihovně Národního muzea v Praze.
Na počátku 15. století držel hrad přívrženec císaře Zikmunda Hynek z Ronova. Proto husité v r. 1424 hrad oblehli, dobyli a zničili. Po Hynkově smrti bylo panství rozděleno mezi jeho dcery na dvě části, které získali postupně páni z Boskovic. Z nich s oblibou v Letovicích přebýval vzdělaný Ladislav z Boskovic, který zde také v r. 1520 zemřel. V druhé polovině 15. století byl letovický hrad obnoven. O jeho pozdně gotické přestavbě svědčí několik sklepních místností s jednoduchým portálem; pozdně gotická je snad i část vnější obvodové zdi zámeckých budov.
Syn Ladislava z Boskovic Kryštof z Boskovic postoupil v r. 1544 hrad a městečko Letovice, Třebětín, Slatinku, Vanovice, Zboněk, Zábludov, díl Vranové, Radiměře a Lazinova hraběti Kryštofu z Hardeku. Hardekové počali šířit v Letovicích luterství; založili zde luterskou školu a městečko poněmčovali. Jejich náhrobky jsou ve farním kostele v Letovicích. Za Hanuše Fridricha z Hardeku v druhé polovině 16. století byly provedeny úpravy hradního interiéru a jeho opevnění, hlavně na severní straně. Panství pak získal v r. 1614 sňatkem s Reginou Juliánou z Hardeku hrabě Jindřich Václav Thurn, jenž dovedl proplout úskalím pobělohorských konfiskací a podporoval Letovické v odporu k proti reformaci.
V r. 1643 dobyli hrad Švédové. Na konci 17. století přestavěl Štěpán Szelepcsényi jádro sídla v raně barokní zámek. Po četných změnách držitelů panství získali v r. 1724 Letovice Blümegenové, kteří povznesli město po stránce hospodářské. V r. 1724 zámek s městečkem vyhořel. Po požáru pak úpravy pokračovaly, především v zámeckých interiérech, stejně jako výstavba hospodářských a úřednických budov východně od zámku, jak hlásá letopočet 1730 na bráně předzámčí.
V r. 1820 se stává majitelem panství a zámku maďarská rodina Kálnoky z Köröspatak, za niž stavební činnost ožívá znovu. Stavbou koníren, letní a zimní jízdárny a arkádami na terase a úpravou středověké věže získal zámek nynější vzhled.
Z rodiny Králnokyů vynikl Gustav Sigmund hrabě Kálnoky z Köröspataku (*1832 - † 1898 v Letovicích), nejprve rakouský velvyslanec v Petrohradě a v letech 1881 – 1895 rakousko - uherský ministr zahraničí. V rodině Kálnokyů působil v Letovicích jako vychovatel český archeolog a básník Jan Erazim Vocel (1803 – 1871). Kálnokyové vlastnili panství až do r. 1945.
zdroj: Hrady, zámky a tvrze v Čechách na Moravě a ve Slezsku - Jižní Morava

Po roce 1945 se stal zámek majetkem MěNV Letovice. Po politických změnách v roce 1989 a po dlouhých průtazích, byl zámek navrácen v restitučním řízení hraběti Alexandru Kálnokymu. Město Letovice ve spolupráci s Alexandrem Kálnokym začalo investovat do statického zajištění a sanace sklepení jízdáren. Proběhla také úprava zámeckého parku. V roce 2004 hrabě Kálnoky prodal zámek Bohumilu Vavříčkovi.
  • 8.7.2019
Výlet se vydařil - přestože předpověď počasí byla špatná (mrholení a zamračeno), tak den byl slunečný, výhledy slušné a pouze na otevřených místech docela fučelo. Všem se nám poslední letošní zájezd s KČT Smržice líbil. Trasy byly 25 a 14 km, nejkratší trasu 4 km (prohlídku města) si ani nikdo nevybral.
  • 5.11.2016
Pršelo již při odjezdu z Prostějova, takže se nám ani nechtělo vylézat z autobusu. Naštěstí déšť nebyl silný ani s větrem, asi po hodině se začalo počasí vylepšovat a vysvitlo sluníčko. Vybrala jsem si trasu 20 km. Převýšení nebylo nijak veliké a byla jsem nakonec i ráda, že nebylo moc horko. Vystoupili jsem v Lučině a skončili jsme v Tvarožné Lhotě, kde byla gulášová slavnost.
  • 10.6.2017
Ušli jsme 18 km za opět mimořádně pěkného a slunečného počasí (po nevlídném celém týdnu vydařený den) v pohodovém tempu, pouze jedna část byla trochu náročnější.