Oblíbené

• říjen 2008 až duben 2015
  • 1 117 zobrazení
blanka13
I když nám ráno opět zamrzlo auto, na plánované běžky do Jeseníků jsme nakonec odjeli. Dvouhodinové zpoždění nám nakonec ani nevadilo, na sluníčku mráz povolil a vůbec nebyla zima. Z Ostružné jsme jeli na Paprsek, kde jsme se sešli s holkama z ranního vlaku. Po borůvkových knedlích jsme pokračovali po hranici na Brousek a Smrk. A pak dolů do Horní Lipové. Sjezd z Lesního baru po hladké zledovatělé cestě bal docela "drsný"...
Strávili jsme na horách nádherný zimní den, počasí bylo luxusní a na hřebenu to bylo jako v pohádce... Všichni jsme byli moooc spokojeni...
  • 19.1.2017
blanka13
Ze zamlženého Prostějova jsme vyjeli vlakem do Nectavy a už cestou se objevilo sluníčko. Nakonec jsme šli úplně jinak, než bylo původně v plánu. Z Nectavy po moc pěkné neznačené cestě (znala ji Vlasta) na začátek Kladek. Zašli jsme na Zahálkovy skály nad sjezdovkou a dál pokračovali opět mimo značku místy vyšlapanou, místy hodně zafoukanou cestou. Na rozcestí U křížku jsme se napojili na zelenou a došli do Jesence na vlak. Celý den bylo nádherné zimní počasí - sníh, mráz, jinovatka, slunko, modrá obloha a parádní výhledy...
2 komentáře
  • 22.1.2017
blanka13
Na první podzimní zájezd s KČT Smržice jsme vyjeli na moravsko-slovenské pomezí do nádherných Bílých Karpat. Ráno bylo po nočním dešti trochu mlhavo, ale velmi rychle se vyčasilo a byl krásný a teplý podzimní den. Vyšli jsme ze slovenské obce Červený Kameň do PR Vršatské Bradlá. Docela krkolomnou stezkou jsme vyšplhali na vrchol Javorník s parádním výhledem. Pak jsme prudkým výstupem zdolali vrchol Chmeľová. Dalším cílem byla zřícenina hradu Vršatec u obce Vršatské Podhradie a taky jsme vyšplhali na vrchol jednoho bradla. Pokračovali jsme ke kapličce Brezová a dál do sedla Pod Okršliskom, kde jsme přešli hranice a ocitli se na Moravě. Přes vrcholy Průklesy, Holý vrch a nádherné louky s krásnými výhledy jsme došli do cíle v obci Brumov-Bylnice. Bylo tam v Karpatech moc pěkně... A rostou!!! Nasbírali jsme spoustu bedel a taky plno praváků...
  • 15.9.2018
valinor
Rozhodli jsme se narychlo, Majka objednala prohlídku Obecního domu. Já měla zase přání navštívit zámeček Troja (byla jsem jen jednou v ZOO a prolétli jsme jen kolem zahrady). Troja mě zklamala, zahrada a exteriér opravdu krásné, ale uvnitř katastrofa - tedy alespoň podle nás, uvnitř žádný nábytek jako na zámku, bez průvodce, pouze jsme dostali lejstra k prostudování. Malby na stěnách by ještě ušly, ale prostory slouží k výstavám a zrovna se konala výstava děl nějakého pana Příhody a to tedy byla katastrofa. Raději jsem tato "díla" ani nefotila, pouze venkovní "cosi". Dále zde byla vystavována sbírka pražské kameniny ze sbírek Muzea hl. m. Prahy - pěkné, ale bylo to jen několik málo vitrin.

Zato prohlídka Obecního domu nás nadchla, bylo na co se koukat a výklad paní průvodkyně byl perfektní. A protože jsme si chtěla prohlídku i výklad užít, rozhodla jsem se nefotit. Vstupenka mě stála sice 290,- Kč, ale ve srovnáni se 100,- Kč za prohlídku zámečku Troja toho tedy nelituji.

Samozřejmě jsme s Majkou ještě prolétly Pražský hrad, Valdštejnskou zahradu, Václavák a spoustu dalších míst.

Samostatnou kapitolou by byla jízda vlakem, kdy nazpět už nebyla k dostání jízdenka jiná než Český drah, okýnka se nedají otvírat a klimatizace jaksi nefungovala. Nejvýhodnější se nakonec ukázalo stání u otevřeného okýnka blízko WC. Ceny byla přitom mnohem vyšší než u Regiojetu, kterým jsme jeli do Prahy.
  • 10.6.2016
wwendy53
  • duben 2016
pisarik01
Zámek je nedílnou součástí městské památkové rezervace. Byl založen v roce 1501 Janem Černčickým z Kacova. Zámecká zahrada a zámecká budova byly naposledy stavebně upraveny architektem Dušanem Jurkovičem v letech 1909-1915 na přání průmyslnické rodiny Bartoňů z Dobenína. V prostranství před zámkem a v rozsáhlé zámecké zahradě je možné zhlédnout barokní sošky z dílny Matyáše Bernarda Brauna.
  • 26.12.2016
cington
  • březen 2016
pppprostejov
11 PPP vyrazilo otestovat novou cyklostezku z Olomouce do Šternberka a taky se vykoupat na Poděbrady - přírodní koupaliště kousek od Olomouce-Řepčína. Cyklostezka je moc povedená a určitě jsme po ní nejeli naposledy. Hrad Šternberk se obléká do nového hávu. U Chomoutovského jezera vyrostla nová ptačí vyhlídka. Na Poděbradech byla hlava na hlavě. Blanka umí skvělou ledovou kávu a Nikolky babička zase malinovku.
  • 19.7.2015
pppprostejov
Foto dokument z turistické akce KČT Smržice. Z Lidečka po modré značce přes nejvyšší vrchol Vizovických vrchů Klášťov až na rozc. Pod Suchým vrchem a odtud po žluté přes Lhotsko do Vizovic. Trasa dlouhá 20 km. Zataženo, mlhavo, dešťové přeháňky, 6 oC. Ale příroda přesto krásná.
  • 28.10.2017
zahradkarka
  • červen 2015
pppprostejov
Když zavítáte Schladmingu, do Rakouské spolkové země Štýrsko, co určitě musíte vidět, je sedmdesát metrů vysoký alpský vodopád Riesachwasserfall. Dostanete se k němu po turistické stezce Alpinsteig Wilde Wasser, která začíná asi deset kilometrů nad Schladmingem u hospůdky Zum Reisachfall. Stoupáte v oparu tříštících se vod po visutých lávkách a kovových žebřících. Zážitkem je lanový most nad padesátimetrovou propastí, který se houpe pod každým, kdo na něj vkročí. Asi po dvou hodinách se nad vodopádem u vysokohorského jezera Riesachsee v nadmořské výšce 1 355 metrů objeví horská chata Gfölleralm. Až se občerstvíte některou z místních dobrůtek, pohodlnou lesní cestou se pak můžete vrátit k autu na parkoviště. Vstup je zpoplatněn 7 E za auto. Plátí zde ale i Sommercard.
  • 17.6.2016
jitka-jince
... nebo-li parkem na Vyšehradě; v 15.století se zde nacházely vinice, současnou podobu místo získalo až v 19.století. Sady jsou ohraničeny různými budovami, např. starým purkrabstvím, starým děkanstvím, nebo bazilikou svatého Petra a Pavla... Z největší části je ovšem park lemován hradbami, od nichž jsou krásné výhledy na Prahu, zejména na její západní část...
  • 24.3.2016
  • 199199
strouhalovajana
Proslulá sklářská společnost Moser slaví v letošním roce 160 let od svého založení. Při této příležitosti připravila unikátní výroční kolekci Moser 2017, která je průřezem skvostů inspirovaných její bohatou stošedesátiletou historií.
Kategorie: dokumentykultura
  • 9.3.2017
strouhalovajana
Letošní výstava byla rozdělena na dvě části, první tvořilo květinové korzo a druhá byla věnována české královně Marii Terezii (1717–1780), jejím úpravám Pražského hradu i jejímu zájmu o zahrady.
Od narození Marie Terezie letos uplyne 300 let.
  • 8.3.2017
dhphoto
  • červen 2014
blanka13
Poslední prázdninový prodloužený víkend jsme strávili na Slovensku. V pátek jsme podle plánu vyrazili na Kriváň, 2494 m... Výstup byl docela náročný, velké převýšení, na vrchol se šplhalo po skále, dolů to byl docela adrenalin... Odměnou nám byly nádherné výhledy na všechny strany, na vrcholu jsme se zdrželi docela dlouho a užívali si tu krásu...
2 komentáře
  • 26.8.2016
blanka13
Další podzimní túra s KČT Smržice... Počasí opět nic moc - zataženo, mlha, občasný déšť. Ale i tak tam bylo pěkně a nakonec byly i pěkné výhledy. Naše skupinka zvolila trasu z Bratřejova, kde mají nádherný Kostel sv. Cyrila a Metoděje. Vystoupili jsme pěkným stoupáním na vrch Klášťov a pak jsme šli mimo značku do pasekářské osady Ploština, kde stojí Kaple Panny Marie Bolestné a monumentální Národní kulturní památník Ploština, který připomíná vyvraždění stejnojmenné pasekářské osady nacisty na konci 2. světové války za podpory partyzánů. Dost smutné místo... Pak jsme se vrátili na hřeben a pokračovali na rozcestí Pod Suchým vrchem, odkud jsme sestoupili do našeho cíle - do Vizovic... Ušli jsme 22 km...
  • 28.10.2017
pppprostejov
Do rakouské metropole s kolem a CK VLHA z Prostějova. Měli jsme skvělého průvodce a Vídeň jsme projezdili i prochodili křížem krážem. Musím potvrdit, že je to opravdu krásné město, plné architektonických památek, turisticky zajímavých míst, ale i parků a cyklostezek. Jen na můj vkus je tam až moc muslimů, ale to už teď bude brzy ve všech velkých evropských městech.
  • 4.10.2015
camlicek
  • 28.10.2010
blanka13
Poslední den našeho putování byl už jen odpočinkový a cestovní. Ráno zase lilo jak z konve, tak jsme čekaly. Kolem 10. déšť ustal, tak jsme se vydaly na nedaleký Blatnický hrad. A pak jsme hledaly a našly kopřivami zarostlý a zpustlý Kostol sv. Ondreja nad obcí Sebeslavce. Po obědě už bylo slunečno a hodně teplo. Prošly jsme obec Blatnice a už nás čekala jen cesta domů. Krátce jsme si prohlédly Martin a Žilinu, naše přestupní stanice. A pak už jen Pendolinem do Olomouce...
Ve Velká Fatře jsme našlapaly celkem cca 85 km, převýšení 5300 m nahoru i dolů... Prošly jsme celou trasu podle plánu, kromě výstupu na Borišov (kvůli bouřce). Počasí nebylo ideální, zažily jsme sluníčko, bouřky, déšť i vichřici. Ale je tam nádherně a všem se nám tam moooc líbilo...
  • 1.7.2017
blanka13
Po slunečném večeru přišlo zase zatažené ráno. Čekala nás dlouhá a náročná túra, tak jsme brzy vyrazily. Prohlédly jsme si Pomník obetiam Veľkej Fatry a Pomník hrdinom SNP a pokračovaly výstupem na Smrekov (1441 m). Během sestupu Rakytovskou dolinou se vyčasilo a my jsme začaly stoupat Juriášovou dolinou. Výstup na Ostrou (1264 m) byl opravdu ostrý a hodně strmý. Ale stálo to za to... Celý vrcholový hřeben je skalnatý a nádherný, na úplný vrcholek se šplhá po řetězech přes skalní okno... Opravdu bomba... Po sestupu do Sedla Ostrej jsme pokračovaly docela náročným terénem přes Muráň (1050 m) na další nádherný kopec Tlstá (1373 m). Pak nás čekal dost dlouhý a náročný sestup skalnatou Vápennou dolinou. V dolině jsme si prohlédly jeskyni Mažarná - je volně přístupná a patří k největším na Velké Fatře. Do Chatové osady Gader jsme došly v 19. hodin. Túra nám trvala 11 hodim, ušly jsme 25 km, převýšení 1600 m nahoru a 2300 m dolů... A byla to paráda!
  • 30.6.2017
blanka13
Ráno bylo opět hodně zataženo, ale nepršelo, tak jsme co nejdřív vyrazily dál. Přes Koniarky (1377 m) jsme v mlze a větru vystoupaly na nejvyšší horu Velké Fatry - Ostredok (1596 m). Na holém hřebenu byla přímo vichřice, ale mraky občas odletěly a bylo trochu vidět. Celkem rychle se v mlze před námi objevila Krížna (1574 m) s výhledy do mlhy a při sestupu k pramenu Králova studňa začalo pršet. Ale náš horský hotel Králova studňa již byl na dohled, dorazily jsme tam kolem 14. hodin. Urazily jsme 13 km, převýšení 700 m... Celé odpoledne pršelo a bouřilo, tak jsme měly "leháro"... Večer se celkem rychle vyjasnilo, tak jsme ještě já s Bělou vyrazily na nedalekou Královu skalu (1377 m). Vyšplhaly jsme až na vrchol a užívaly si nádherné výhledy a zapadající sluníčko...
  • 29.6.2017
blanka13
Druhý den jsme ráno se sluníčkem vyrážely dál po úžasné velkofatranské hřebenovce. Opět parádní výhledy a všude plno nádherných kytiček... Vystoupaly jsme na Rakytov (1567 m), pak následoval prudký sestup do Južného Rakytovského sedla. Přes Minčol (1398 m) jsme došly do Sedla pod Čiernym kameňom, který jsme šly obhlédnout mimo značku. Při návratu do Sedla Ploskej se začaly stahovat černé mraky a začalo pršet a v dálce trochu burácet. V pláštěnkách jsme pokračovaly dál a přímo na vrcholu Ploská (1532 m) se velmi rychle strhlo peklo - hromy, blesky, větrná smršť, všude šedo, provazy deště s kroupami padaly téměř vodorovně... Několik dlouhých minut jsme dřepěly nebo klečely a čekaly... Naštěstí bouřka odešla tak rychle, jak přišla a kromě totálně promočených bot se nic zlého nestalo. V mírném dešti a po pěkně kluzkém terénu jsme sestoupily do cíle druhého dne - Chaty pod Borišovom. Bouřky pokračovaly skoro nepřetržitě až do pozdního večera my jsme se obávaly, co nás čeká další den... Ušly jsme 17 km s převýšením 1100 m nahoru i dolů...