Váš prohlížeč není podporovaný - stránky se nemusí zobrazit správně. Použijte podporovaný prohlížeč.

valinor

Oblíbená alba

Alba, která má valinor v oblíbených

147 fotek, 26.8.2017, 142 zobrazení, 55 komentářů | auta, koníčky, lidé, práce, zábava
Návštěva 15. exhibice parních strojů pod širým nebem na labském nábřeží v HK.
52 fotek, 23.8.2017, 60 zobrazení, 8 komentářů | architektura, cestování, krajina, sport
Než jsme se, poslední den našeho pobytu v Solné komoře, vydali na cestu zpět na Moravu, zavezl nás autobus k jezeru Hallstätter See. Celé jezero jsme si objeli a podrobně jsme si prohlédli město Hallstatt.
Trasa: Parkoviště u Gosauzwang - Hallstatt - Obertraun - zámek Schloss Grub - Obersse - Au (Gasthaus zur Post) - Bad Goisem - most přes řeku Traun - Steeg - parkoviště.
Dělka trasy: 31 km
Pak už nás čekala jen 7 hodinová cesta domů.
6 fotek, letos v srpnu, 37 zobrazení, 1 komentář | krajina
Koláže z mých foteček 6. jezer navštívených v Solné komoře.
63 fotek, 22.8.2017, 46 zobrazení, 4 komentáře | cestování, krajina, příroda, sport
Čtvrtý den byly hlavním cílem lázně Bad Ischl. Autobus nás i s koly vyvezl k jezeru Altausseer See, do městečka Altaussee pod vrcholem Loser 1838 m.n.m. Někteří nadšenci si vyšlapali dvanáctikilometrové stoupání, s převýšením 1100 m, až na jeho vrchol s krásnými výhledy. Většina z nás pak vyjela k horské chatě Blaa Alm a pak kolem řeky Rettenbach, překrásným skalnatým údolím do proslulých lázní Bad Ischl. Po prohlídce lázní jsme pak po R2 pokračovali přes Windhag a Weinbach do Stroblu, odkud jsme se kolem jezera Wolfgangsee vrátili do St.Gilgenu.
Délka trasy: 48 km.
216 fotek, letos v srpnu, 155 zobrazení, 6 komentářů | krajina, příroda, sport
Už potřetí vyrážíme s Vali na letní prázdninové toulání po horách kousek pod Vídní. Letos padla volba na oblast Schneebergu a okolí. Celkem jsme za 4 dny našlapaly cca 50 km.
177 fotek, srpen 2012, 411 zobrazení, přidat komentář
20 fotek, 9.7.2017, 48 zobrazení, 31 komentářů
Dvě malé zastávky cestou domů z Krkonoš. Přehrada Les Království a hospital Kuks.
86 fotek, 25.6.2017, 46 zobrazení, 14 komentářů
Po předchozím alespoň pro mne náročném výstupu jsem se rozhodla pro nenáročnou asi jen osmikilometrovou vycházku na vyhlídky ( naučnou stezkou och chaty Slaná voda). Takto se rozhodla nejmíň polovina zájezdu, zbytek šel na Babiu Horu. Myslím že trasa k Babí hoře nebyla až tak moc náročná jako předešlý den, nicméně bylo horko, trasa celkem dlouhá a vzhledem ke striktnímu času odjezdu jsem se nehodlala honit jako nadmutá koza. Dopřáli jsme si koupel nohou v potoce a byli jsme velmi spokojeni. Jen nás chvílelemi při zastavení oběžoval otravný hmyz.
180 fotek, 27.6.2017, 31 zobrazení, přidat komentář
Opět po roce jsme se vydaly na naše "babské" putování po slovenských kopcích. Začínaly jsme v Ružomberku s východem slunce, od nádraží jsme po noční cestě vlakem vyrazily ve 4 hodiny ráno. Naším prvním vrcholem bylo Sidorovo (1099 m). Sestoupily jsme do malebné liptovské osady Vlkolínec a po prohlídce a odpočinku pokračovaly výstupem na Malinné (1209 m). Pak už nás čekal hřeben Velké Fatry s kvetoucími loukami a s nádhernými výhledy na široké okolí... Přes Vtáčnik (1090 m) jsme došly do Vyšného Šiprúnského sedla a po zrušené červené značce vystoupaly na Šiprúň (1461 m). Do našeho cíle na Smrekovici (1365 m) jsme dorazily docela unavené. Ušly jsme 25 km, převýšení cca 2060 m nahoru, 1200 m dolů...
156 fotek, 28.6.2017, 41 zobrazení, přidat komentář
Druhý den jsme ráno se sluníčkem vyrážely dál po úžasné velkofatranské hřebenovce. Opět parádní výhledy a všude plno nádherných kytiček... Vystoupaly jsme na Rakytov (1567 m), pak následoval prudký sestup do Južného Rakytovského sedla. Přes Minčol (1398 m) jsme došly do Sedla pod Čiernym kameňom, který jsme šly obhlédnout mimo značku. Při návratu do Sedla Ploskej se začaly stahovat černé mraky a začalo pršet a v dálce trochu burácet. V pláštěnkách jsme pokračovaly dál a přímo na vrcholu Ploská (1532 m) se velmi rychle strhlo peklo - hromy, blesky, větrná smršť, všude šedo, provazy deště s kroupami padaly téměř vodorovně... Několik dlouhých minut jsme dřepěly nebo klečely a čekaly... Naštěstí bouřka odešla tak rychle, jak přišla a kromě totálně promočených bot se nic zlého nestalo. V mírném dešti a po pěkně kluzkém terénu jsme sestoupily do cíle druhého dne - Chaty pod Borišovom. Bouřky pokračovaly skoro nepřetržitě až do pozdního večera my jsme se obávaly, co nás čeká další den... Ušly jsme 17 km s převýšením 1100 m nahoru i dolů...
211 fotek, 29.6.2017, 25 zobrazení, přidat komentář
Ráno bylo opět hodně zataženo, ale nepršelo, tak jsme co nejdřív vyrazily dál. Přes Koniarky (1377 m) jsme v mlze a větru vystoupaly na nejvyšší horu Velké Fatry - Ostredok (1596 m). Na holém hřebenu byla přímo vichřice, ale mraky občas odletěly a bylo trochu vidět. Celkem rychle se v mlze před námi objevila Krížna (1574 m) s výhledy do mlhy a při sestupu k pramenu Králova studňa začalo pršet. Ale náš horský hotel Králova studňa již byl na dohled, dorazily jsme tam kolem 14. hodin. Urazily jsme 13 km, převýšení 700 m... Celé odpoledne pršelo a bouřilo, tak jsme měly "leháro"... Večer se celkem rychle vyjasnilo, tak jsme ještě já s Bělou vyrazily na nedalekou Královu skalu (1377 m). Vyšplhaly jsme až na vrchol a užívaly si nádherné výhledy a zapadající sluníčko...
257 fotek, 30.6.2017, 24 zobrazení, 1 komentář
Po slunečném večeru přišlo zase zatažené ráno. Čekala nás dlouhá a náročná túra, tak jsme brzy vyrazily. Prohlédly jsme si Pomník obetiam Veľkej Fatry a Pomník hrdinom SNP a pokračovaly výstupem na Smrekov (1441 m). Během sestupu Rakytovskou dolinou se vyčasilo a my jsme začaly stoupat Juriášovou dolinou. Výstup na Ostrou (1264 m) byl opravdu ostrý a hodně strmý. Ale stálo to za to... Celý vrcholový hřeben je skalnatý a nádherný, na úplný vrcholek se šplhá po řetězech přes skalní okno... Opravdu bomba... Po sestupu do Sedla Ostrej jsme pokračovaly docela náročným terénem přes Muráň (1050 m) na další nádherný kopec Tlstá (1373 m). Pak nás čekal dost dlouhý a náročný sestup skalnatou Vápennou dolinou. V dolině jsme si prohlédly jeskyni Mažarná - je volně přístupná a patří k největším na Velké Fatře. Do Chatové osady Gader jsme došly v 19. hodin. Túra nám trvala 11 hodim, ušly jsme 25 km, převýšení 1600 m nahoru a 2300 m dolů... A byla to paráda!
175 fotek, 1.7.2017, 25 zobrazení, přidat komentář
Poslední den našeho putování byl už jen odpočinkový a cestovní. Ráno zase lilo jak z konve, tak jsme čekaly. Kolem 10. déšť ustal, tak jsme se vydaly na nedaleký Blatnický hrad. A pak jsme hledaly a našly kopřivami zarostlý a zpustlý Kostol sv. Ondreja nad obcí Sebeslavce. Po obědě už bylo slunečno a hodně teplo. Prošly jsme obec Blatnice a už nás čekala jen cesta domů. Krátce jsme si prohlédly Martin a Žilinu, naše přestupní stanice. A pak už jen Pendolinem do Olomouce...
Ve Velká Fatře jsme našlapaly celkem cca 85 km, převýšení 5300 m nahoru i dolů... Prošly jsme celou trasu podle plánu, kromě výstupu na Borišov (kvůli bouřce). Počasí nebylo ideální, zažily jsme sluníčko, bouřky, déšť i vichřici. Ale je tam nádherně a všem se nám tam moooc líbilo...
26 fotek, 2.5.2017, 86 zobrazení, 126 komentářů
180 fotek, 29.4.2017, 49 zobrazení, přidat komentář
Zájezd s KČT Smržice na Vysočinu do oblasti Žďárských vrchů. Po deštích se konečně objevilo sluníčko a byl pěkný den. Místy bylo ještě dost sněhu a v lese hlavně dopoledne doslova pršelo ze stromů... Vyšli jsme ze Svratky a prošli okruh přes Devět skal, Lisovskou skálu, Malínskou skálu, Milovy, Čtyři palice, Milovské perníčky, Zkamenělý zámek a zámeček Karlštejn zpět do Svratky. Na Devět skal jsme ještě šplhali po kluzkém sněhu, další skály již byly suché. Trasa byla moc pěkná, ušli jsme 24 km...
73 fotek, 25.3.2017, 88 zobrazení, přidat komentář | krajina, příroda, sport
Zahajujeme cyklosezonu 2017 a už tradičně se vydáváme po rovinkách na jih. Sešli jsme se v hojném počtu a užili jsme si krásného jarního dne. Na mém tachometru 52 km. http://www.cykloserver.cz/tipy-na-vylety/detail/?d=217684
125 fotek, 4.3.2017, 52 zobrazení, přidat komentář
Putování v kopečcích v okolí řeky Odry za krásného a větrného předjarního počasí...Vyšli jsme z obce Spálov zpočátku po zelené, pak již celou cestu mimo značku. Viděli jsme poutní místo Panna Marie ve skále, vyhlídku Švédská skála. Naším hlavním cílem byla v lese mezi Luboměří a Spálovem docela dobře schovaná Petrova skála. Petrova skála je přes rok docela obyčejná jeskyně (opuštěná břidličná štola pro těžbu galenitu), ale na přelomu zimy a jara, koncem února, se stává kouzelným ledovým královstvím. Na svátek sv. Petra se tvoří ve štole unikátní krápníková výzdoba z ledu, která vzniká díky příhodnému postavení jeskyně. Tvorbu ledových sloupů umožňuje vchod na sever a zalesněný svah nad skálou, díky kterému se drží u stropu jeskyně teplý vzduch. Sníh na slunci roztátý ve vodu prosakuje prasklinami v břidlici, kde přes noc zamrzá – jeskyně je nejkrásnější právě v tomto období, kdy se střídá sluneční svit s nočními mrazíky.
Nejčastějším úkazem v Petrově skále jsou stalaktity – rampouchy rostoucí zespodu nahoru, z nichž některé dosahují výšky až jednoho metru. Rampouchů jsme viděli už jen zbytky, i když ještě docela velké... Někteří jsme pak ještě zašli k malinkému a moc pěknému větrnému mlýnu u Spálova...
34 fotek, 2.3.2017, 401 zobrazení, 175 komentářů
Jsou to moji milí spolubydlící, ale žádní mazlíčci. Jsou to takoví moji kamarádi, kteří jsou neustále v mé blízkosti, ale o pohlazení a mazlení vůbec nestojí. Jmenují se Linda a Fox. Plemeno mainská mývalí kočka.
70 fotek, 9.3.2017, 110 zobrazení, 176 komentářů | dokumenty, kultura
Proslulá sklářská společnost Moser slaví v letošním roce 160 let od svého založení. Při této příležitosti připravila unikátní výroční kolekci Moser 2017, která je průřezem skvostů inspirovaných její bohatou stošedesátiletou historií.
78 fotek, 8.3.2017, 75 zobrazení, 151 komentářů | dokumenty, koníčky, kultura
Letošní výstava byla rozdělena na dvě části, první tvořilo květinové korzo a druhá byla věnována české královně Marii Terezii (1717–1780), jejím úpravám Pražského hradu i jejímu zájmu o zahrady.
Od narození Marie Terezie letos uplyne 300 let.